سفارش تبلیغ
صبا ویژن

❤ایرانگردی با ما چند نفر❤

"ما چند نفر" دوستای جون جونی میخوایم توی این دوران قرنطینه، به همراه شما بریم سفر مجازی. توی این مسیر کلی جاهای دیدنی رو میبینیم و کلی خوراکیهای خوشمزه براتون میذاریم.

 

آش اوماج تقدیم به همسفرای عزیز

اول از همه لازمه که بگم آش اوماج غذای سنتی استان اردبیله.

 برای تهیه اوماج آرد رو با کمی آب مخلوط میکنیم و نمک و زرد چوبه رو اضافه میکنم .تا جایی آب رو با ارد مخلوط میکنم که به شکل خمیر دربیاید . بعد اون رو به گوله های ریزتر از عدس د ر میارم.و روی سینی میچینم .میذارم تا کاملا خشک بشه.میتونین رو بخاری یا شوفاژ بذارین که زودتر خشک بشه

حالا برای تهیه آش اوماج ،پیازها رو نگینی خورد میکنم و به دوقسمت مساوری تقسیم میکنم.بعد نصفش رو با کره حدود یک دقیقه تفت میدهم .بعد زردچوبه و نمک و فلفل و عدس و آب قلم یا آب معمولی رو اضافه میکنیم.حالا سبزی های معطر رو اضافه میکنم .میذاریم عدس کامل بپزد اگر آب آن کم بود مجدد آب اصافه میکنیم.وقتی عدس پخت اروم اروم اوماج هارو به آش اضافه میکنیم تا به هم نچسبند .حالا مدام هم میزنم بعد اینکه دیدم اوماج ها خوب و حسابی باد کردند و پختند .از روی گاز برمیدارم ودر ظرف مخصوص میکشیم.نوش جونتون عزیزان